У складу са Одлуком о проглашењу ванредног стања („Службени гласник РС“, бр. 29/20), Штаб за ванредне ситуације општине Србобран дана 27. марта 2020. године обавештава грађане:

I  Пензионерима је омогућено да пензије могу подићи:

  1. Издавањем посебног једнократног овлашћења за лице које ће у њихово име и за њихов рачун, уз поседовање своје и њихове личне карте, подићи унапред дефинисан износ пензије. Пример овлашћења издала је Народна банка Србије, али се може саставити и у слободној форми, уз обавезно навођење личних података пензионера и лица које се овлашћује, број текућег рачуна, назив банке и износ који се исплаћује (бројем и словима). Овлашћење мора бити потписано како би било прихваћено.
  2. Достава пензије на кућну адресу. Сви пензионери који не овласте друго лице за подизање пензије, треба да позову контакт телефон банке у којој имају отворен текући рачун и да наведу адресу и износ који желе да им се достави, а Пошта Србије ће им по хитној процедури уручити пензије.Комплетне трошкове доставе сносиће Република Србија, тако да пензионери неће имати додатне издатке због новонастале ситуације изазване вирусом COVID-19.
  3. Сви пензионери који имају платне картице могу их дати особама од поверења како би за њих обавили куповину или им подигли пензију.

Банке су дужне да контактирају своје кориснике у вези са начином исплате, а пензионери се могу јавити и на посебне бројеве телефона банака. Сви грађани који имају проблема са радом банака на исплати пензија, могу писати на адресу Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. односно на контакт телефон 011/ 7350 560.

II Како у вандредном стању власници аутомобила могу да дођу до потребних докумената

Власници аутомобила којима истиче регистрација, продужења могу да обаве искључиво у овлашћеним сервисима у којима се обављају технички прегледи. Уколико грађани морају да изваде и нова документа, потребно је да се обрате МУП-у електронским путем и то Управи за управне послове на адресу: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. од које ће да добију даље инструкције како да дођу до потребних докумената.

III Постаните корисник електронских услуга на порталу еУправа Владе РепубликеСрбије

Грађани Србије су у могућности да на порталу еУправа користе велики број електронских услуга и тако бројне административне послове обаве од куће, што је од посебног значаја у периоду док траје ванредно стање проглашено због епидемје вируса COVID-19.  Електронске услуге можете да користите од куће са свог рачунара или са мобилног уређаја и тако смањите опасност од заразе.

Електронске услуге су део укупних напора Владе Републике Србије да реформише и унапреди рад јавне управе како би се грађанима и привреди пружиле квалитетне услуге уз уштеду времена и новца. У условима епидемије вируса COVID-19 електронске услуге су се показале додатно корисним, јер због тога што грађанима омогућавају обављање бројних административних послова од куће, смањују опасност од заразе.

IV Отворен је јединствени контакт центар за пријављивање незаконитости у време пандемије корона вируса 

Како би се спречиле нерегуларности на тржишту у време пандемије COVID-19 грађани и привреда од данас могу да пријаве незаконито подизање цена животних намирница, лекова, медицинских средстава и заштитне опреме јединственом Контакт центру за републичке инспекције. Запослени у Контакт центру ће пријаву примити на број 011/6350-322 или путем сајта www.inspektor.gov.rs и, уз оцену, проследити надлежној републичкој инспекцији.

Пријаве могу да се поднесу и анонимно, а они који оставе контакт податке добиће у року од 72 сата повратну информацију којој републичкој инспекцији је прослеђена. Републичке инспекције имају законски рок да обавесте подносиоца о току поступка.

Командант Штаба за ванредне ситуације

Радивој Парошки